Slider
Slider
Brendovi
  • Dunlop
  • Sava
  • GoodYear
  • Michelin
  • Tigar
  • Nokian
  • BFGoodrich
  • Fulda
  • Kelly
  • Continental
  • Barum
  • Vredestein
  • Uniroyal
  • Poštovani kupci,sve cene su informativnog karaktera I sklone su promenama.Prilikom poručivanja robe proverite tačnost podataka. Za eventualne greške na sajtu odričemo se odgovornosti.
    Bukvar guma

    Primer: 185/75 R14 82 S


    185 Širina gume (gazeće površine - protektora) u milimetrima.
    75 Profil gume (serija) - odnos između visine bočnog zida i širine gazeće površine gume (protektora) izražen u procentima. U ovom slučaju, visina je 75% širine gume pri primjeni određene formule.
    R Označava radijalnu konstrukciju gume.
    14 Prečnik felge na koju se moiže montirati guma (u inčima - colima).
    82 Indeks nosivosti, koji pokazuje maksimalno opterećenje gume (po točku). Indekse nosivosti pogledati dolje u tabeli.
    S Indeks brzine guma. Slovna oznaka koja označava maksimalnu brzinu koju guma može izdržati pri dozvoljenom opterećenju, u ovom slučaju 180km/h. Indeksi brzine sa maksimalnim brzinama nalaze se u tabeli indeksa brzine.


    Simboli / Značenje


    TUBELESS..............Spoljna guma koja se montira na felgu bez unutrašnje gume odnosno sa tubeless ventilom.

    TREADWEAR..............Treadwear je relativni uporedni indikator potrošnje gazećeg sloja gume koji pokazuje koliko će jedna guma (šara) trajati duže od osnovne - testne gume (šare) pri istim uslovima korišćenja. Na primjer, guma sa indeksom 300 (šara) u odnosu na gumu sa indeksom 150, treba da traje 2 puta duže.

    TRACTION.............. Označava sposobnost zaustavljanja gume prilikom kočenja na mokrom asfaltiranom ili betonskom putu na pravoj liniji mjereno u kontrolisanim uslovima u odnosu na osnovne - testne gume (šare) pri istim uslovima korišćenja.

    TEMPERATURE.............. Indikator temperature pokazuje koliko su gume otporne na temperaturu i koliko su sposobne da je apsorbuju u strogo kontrolisanim laboratorijskim uslovima. Pri tome je "A" je najviša, odnosno najhladnija guma (za ljetnje uslove, jer se najsporije zagrijava) a "C" najniža ocena (za izuzetno hladne uslove).


    Dodatne oznake:

    DOT (Department of Transportation)..............Identifikacioni broj američkog ministarstva saobraćaja, koji označava certifikaciju standarda bezbjednosti i u slučaju opoziva proizvoda. Trenutni bezbjedonosni standardi zahtijevaju da identifikacioni brojevi guma počinju sa "DOT" praćeni sa deset, jedanaest ili dvanaest karaktera, koji mogu biti korišćeni za određivanje mjesta ili fabrike u kojoj je proizvedena, dimenzije gume i proizvođačke specifikacije, zajedno sa nedjeljom i godinom kada je guma proizvedena. Datum proizvodnje obično označavaju posljednje 4 cifre DOT oznake. Na pr. DOT H2U1 YC7L 3805, gdje prve dvije cifre označavaju nedjelju, a druge dvije godinu proizvodnje, datum proizvodnje gume iz ovog primjera je 38-ma nedjelja 2005 godine.

    M+S.............. (Mud + Snow - guma za blato i snijeg) M+S guma je u suštini guma sa šarom i strukturom dizajniranom tako da pruži bolje performanse na snijegu nego normalna guma. Ova oznaka stoji i na zimskim i na univerzalnim gumama. Na univerzalnoj gumi označava da se guma može koristiti cijele godine tj. i zimi i ljeti i obično ima temperaturni indeks B. Kod zimskih guma ovaj simbol M+S stoji zajedno sa simbolom pahulje ili planine koji je neohodan simbol kod označavanja zimske gume.

    AW.................(ALL WEATHER) guma za sve sezone, nalazi se isključivo na gumama za sve sezone.

    TL.............. (Tubeless) Gume koje ne zahtijevaju unutrašnju gumu prilikom montaže. Guma je napravljena na takav način da zadržava vazduh sama. Ne zahtijeva unutrašnju gumu između nje i felge.

    TT.............. (Tube Type) Gume koje se montiraju na felgu sa unutrašnjom gumom.

    Made in.............. U prevodu: Proizvedena u (označava zemlju proizvodnje)

    XL,RF.............. (Extra Load) (Reinforced) Guma za veća opterećenja/nosivost od gume standardne nosivosti u istoj dimenziji. Obično se ne koriste za vozila koja nose velike terete-poluteretna i teretna vozila već za putnička vozila velike sopstvene težine ili eventualno mala dostavna vozila.

    SSR,RFT,ROF.............Različiti proizvodjači koriste različite skraćenice za SelfSupportingRunflat gume, ovu oznaku možete naći na gumama koje imaju specijalno ojačane bočne zidove koji su sposobni nositi vozilo i putnike i nakon gubitka pritiska u gumi. Ovakve gume se smiju koristi isključivo na vozilima koja posjeduju sistem za kontrolu pritiska u gumama kako bi vozač bio svjestan da je guma izgubila pritisak, nakon toga vozilom možete bezbjedno preći distancu od maksimalno 80km i to maksimalnom brzinom od 80km/h , ova distanca je obično dovoljna za dolazak kući ili u prvu vulkanizersku radnju.

    Ovako izgleda obična guma (levo dole) i SSR/Run on flat guma (desno dole) nakon gubitka pritiska obična guma nakon gubitka pritiska


    Obična guma gubitkom pritiska odmah postaje preopterećna i nepopravljivo oštećena čak nakon samo stotinak metara vožnje!

    TWI.............. (Tread Wear Indicator) Indikator istrošenosti gume – ukazuje kada je gumu potrebno zamijeniti, odnosno vrh ovog indikatora koji poprečno presijeca šaru gume i vidljiv je u kanalima šare ima visinu od 1,6 mm, tj. minimalnu zakonsku visinu odnosno dubinu šare za ljetnje gume.


    C..............CARGO - Gume za laka teretna vozila (kombi) npr. 185 R14 C

    E 10.............. Evropski homologacioni broj (broj označava zemlju u kojoj je izvršena homologacija). Na pr. E1, E2, E3, E4, E5 itd. Veoma je važno istaći da ovaj broj ne označava gradaciju po kvalitetu, već samo broj zemlje evropske unije u kojoj je homologacija izvršena.

    OWL..........Skraćenica od Outline White Lettering označava da su slova-naziv brenda i modela gume bijele boje OWL bijela slova na bočnom zidu

    BSW............Skraćenica od Black SideWall odnosno u bukvalnom prevodu Crni Bočni Zid što u suštini znači da su sva slova na bočnom zidu crne boje.

    WSW...........Skraćenica od White SideWall odnosno gume sa bijelim "obručem" na bočnom zidu, najčešće se koriste kod Oldtimer vozila, motocikala i skutera.

    AT - ALL TERRAIN..........guma za sve terene, grube šare, univerzalna guma po svakom pitanju - vrsti puta ili vremenskim uslovima (sadrži oznaku M+S sem izuzetno retkih modela)

    MT - MUD TERRAIN.........guma za blatnjave terene izuzetno gube šare koja obično nije predviđena za vožnju po putevima, makar ne za duge distance zbog većeg stepena buke i slabijih voznih karakterisika po kiši.

    UHP - ULTRA HIGH PERFORMANCE.....guma visokih performansi predvidjena isključivo za vožnju po putu i namijenjena brzim, moćnim SUV vozilima.

    N0,N1,N2,N3,N4......Porsche originalna oprema, model gume djelimično redizajniran i testiran kako bi odgovarao upravljivosti i performansama Porsche vozila, može se montirati i na drugim vozilima.

    K1............Ferrari originalna oprema, model gume djelimično redizajniran i testiran kako bi odgovarao upravljivosti i performansama Ferrari vozila, nije preporučljivo montirati na drugim vozilima.

    MO...........Mercedes originalna oprema, model gume djelimično redizajniran i testiran kako bi odgovarao upravljivosti i performansama Mercedes vozila, ove gume se mogu montirati i na drugim vozilima.

    J..............Jaguar originalna oprema, model gume djelimično redizajniran i testiran kako bi odgovarao upravljivosti i performansama Jaguar vozila, ove gume se mogu montirati i na drugim vozilima.

    RO i AO....Audi originalna oprema, model gume djelimično redizajniran i testiran kako bi odgovarao upravljivosti i performansama Audi vozila, ove gume se mogu montirati i na drugim vozilima.

    B..............Originalna oprema za vozila Bentley Continental GT, Audi S3, S4 i TT, preporučljivo je da se uvijek montira set od ovakve 4 nove gume, mogu se koristiti i za druga vozila.

    MC1.........Originalna oprema isključivo za McLaren vozila, uvijek se montiraju u setu od 4 nove gume.


    Indeksi brzine

    Indeks brzine označava maksimalnu brzinu u km/h za koju je guma konstruisana i testirana.

    Indeks
    brzine
    km/hIndeks
    brzine
    km/h
    A15L120
    A210M130
    A315N140
    A420P150
    A525Q160
    A630R170
    A735S180
    A840T190
    B50U200
    C60H210
    D65V240
    E70Zpreko 240
    F80W270
    G90(W)preko 270
    J100Y300
    K110(Y)preko 300


    Indeksi nosivosti


    Indeksi nosivosti označavaju maksimalnu nosivost gume pri maksimalnom pritisku određenom od strane proizvođača gume.

    Tabela indeksa nosivosti

    indeks
    nosivosti
    nosivost indeks
    nosivosti
    nosivost indeks
    nosivosti
    nosivost
    60250 kg 80450 kg 100800 kg
    61257 kg 81462 kg 101825 kg
    62265 kg 82475 kg 102850 kg
    63272 kg 83487 kg 103875 kg
    64280 kg 84500 kg 104900 kg
    65290 kg 85515 kg 105925 kg
    66300 kg 86530 kg 106950 kg
    67307 kg 87545 kg 107975 kg
    68315 kg 88560 kg 1081,000 kg
    69325 kg 89580 kg 1091,030 kg
    70335 kg 90600 kg 1101,060 kg
    71345 kg 91615 kg 1111,090 kg
    72355 kg 92630 kg 1121,120 kg
    73365 kg 93650 kg 1131,150 kg
    74375 kg 94670 kg 1141,180 kg
    75387 kg 95690 kg 1151,215 kg
    76400 kg 96710 kg 1161,250 kg
    77412 kg 97730 kg 1171,285 kg
    78425 kg 98750 kg 1181,320 kg
    79437 kg 99775 kg 1191,360 kg
    1201,400 kg
    1211,450 kg
    1221,500 kg
    1231,550 kg
    1241,600 kg
    1251,650 kg